Billen, benen én kuiten trainen? De leg press is je beste vriend!

Billen, benen én kuiten trainen? De leg press is je beste vriend!

Dit is een compound oefening, dit houd in dat je meerdere spiergroepen tegelijkertijd traint. De quadriceps worden het meeste aangepakt. Ook de kuit, hamstrings en bilspieren doen mee. Doordat de machine voor veel stabiliteit zorgt kun je de benen vrij zwaar trainen. Een leuke variatie op de leg press is om de oefening uit te voeren met 1 been. Dit is vooral handig als 1 been zwakker is ten opzichte van de ander. Hierdoor kun je de focus leggen op het zwakkere been en eventueel dit been een extra setje geven. De stabilisatie en spieren zullen versterkt worden.

Stap voor stap:
Voeten zet je ongeveer neer ter hoogte van de knieën. Duw je rug plat in de bench met aangespannen buik. Het gewicht duw je vanuit de hak naar achter. Let erop dat je de knie niet overstrekt en dus licht gebogen houd. Kom gecontroleerd terug zodat de heup ongeveer onder de knie komt.

Oefenen met een trainer kan gratis
Het is mogelijk om hier hulp bij te krijgen en dat iemand naar je techniek kijkt. Zou je deze oefening graag in je training willen opnemen of wil je een aanpassing van je schema? Dat kan! Maak een afspraak bij één van onze sportprofessionals.


Tatjana Slegt
Tatjana Slegt
Sportprofessional, Personal Trainer, Masseur

Lees meer

Bekijk meer specialisten
© Physiomotion 2017