De vijf stappen van begin zwangerschap tot de eerste stapjes van je baby.

In 5 stappen van zwanger naar fitte moeder!

In 5 stappen van zwanger naar fitte moeder!


Physiomotion biedt met Mothers in Motion de meest complete geestelijke en lichamelijke ondersteuning vanaf dag één van de zwangerschap tot een jaar na de bevalling. Zwangerschap en fitness is een combinatie waar wij gespecialiseerd in zijn.


Herken jij het volgende?

  • Wil jij fit blijven tijdens je zwangerschap?
  • Zou je graag bekkenbodeminstabiliteit willen voorkómen en er zeker van zijn dat je traint op een medisch veilige manier?
  • Zou je de optimale ademhalingstechniek willen leren voor tijdens je bevalling zodat je kalm en rustig blijft?
  • Geen zin in inscheuren tijdens de bevalling?  
  • Verantwoord willen herstellen tijdens de kraamtijd?
  • De beste training van je buikwandspieren en bekkenbodem krijgen zowel voor als na de geboorte?
  • Wil je na de geboorte zo snel mogelijk je conditie en figuur terug en ook weer kunnen deelnemen aan de activiteiten buiten je werk?

Laat je ondersteunen vanaf dag één van de zwangerschap tot een jaar na de bevalling.

Het beste moment om met het programma te starten is vanaf de 12e week van je zwangerschap, maar je kunt altijd eerder of later starten.

Mothers in Motion heeft voor moeder en kind het ideale vijf-stappen-plan. Die vijf stappen van zwanger tot fit helpen bekkenbodeminstabiliteit, incontinentie en verzakking of erger te voorkómen. Het programma helpt vrouwen ook om goed en snel te herstellen.

Jij ontvangt als aanstaande moeder jouw sport- en trainingsprogramma in een veilige omgeving. De lessen worden gegeven door bekkenbodemspecialisten en sportinstructeurs. Daarnaast ontvang je waardevolle workshops over onderwerpen die van belang zijn tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Deze workshops informeren je over allerlei tips en handige weetjes die bij je vriendinnen onbekend zijn. Je wordt uitgebreid geïnformeerd over alle “do’s and don’ts” tijdens de kraamtijd. Een aantal weken na de bevalling krijg je ondersteuning door middel van een telefonisch consult met de bekkenfysiotherapeut. Het programma voor training van de bekkenbodem en de buikwand begint zes weken na de bevalling. Dit programma is van belang om je weer helemaal fit te voelen en je figuur te behouden.

In vijf stappen van zwanger tot fit!

Stap 1:  Fit Mom Kickstart

Je begint met een intake waarin je doelen worden vastgesteld. Tijdens deze intake word je ook lichamelijk gescreend door een van onze therapeuten om het trainingsschema aan te passen aan jouw lichaam. Door doelgericht te trainen kan je meestal actief blijven deelnemen aan onze lessen tot je 38e week. Indien nodig krijg je ook advies voor optionele fysiotherapeutische behandelingen om jouw situatie te ondersteunen. Deze worden vaak aanvullend vergoed door je zorgverzekeraar.

Stap 2:  Mama workshops: Je voorbereiden op de bevalling
Als je lid bent van Mothers in Motion kun je drie maal per week een actieve en sportieve les meemaken die is toegespitst op jouw lijf (klik hier voor het rooster). Deze lessen zijn gemaakt om conditie, kracht en flexibilieit te trainen. Door een variatie aan lessen heb je keuze uit lessen die jij leuk vindt of passen in je persoonlijke planning. Daarnaast ben je altijd welkom zelfstandig of onder begeleiding te trainen met een persoonlijk sportschema. 

Stap 3:  Mama workshops: Je voorbereiden op de bevalling

Deze workshops bieden je de beste voorbereiding op je bevalling. Je krijgt praktische tips en oefeningen om de bevalling zo goed mogelijk te doorstaan en daarbij zo min mogelijk letsel op te lopen. De volgende workshops komen aan bod:

  • De spieren van de bekkenbodem en de buikwand (workshop 1) : hoe kun je beschadiging van de bekkenbodem tijdens de bevalling voorkomen?
  • De bevalling (workshop 2) : hoe kun je de bevalling zo goed mogelijk meemaken en je energie zo veel mogelijk sparen?
  • De ademhaling (workshop 3) : hoe kun je op de beste manier adem halen, zowel nu als tijdens de bevalling?
  • Do's & Don'ts tijdens de kraamperiode (workshop 4) : hoe herstel je zo goed en snel mogelijk?
  • Partner-les (workshop 5) : hoe kan je partner je het best helpen tijdens de bevalling?

De voertaal van onze workshops is Engels, tenzij alle deelnemers Nederlands spreken.

Bevalling, kraamtijd & baby talk

Na de bevalling heeft je lichaam veel rust, aandacht en zorg nodig. Je abonnement wordt bevroren voor de tijd dat je niet in staat bent om te komen sporten, zo kan je zorgeloos genieten van je kraamtijd. Als je ongebruikelijk veel last hebt van je rug of bekkenbodem, helpt Mothers in Motion je met advies en/of oefeningen voor de bekkenbodem om goed te herstellen in die eerste zes weken na de bevalling. Daarnaast is het altijd mogelijk om met Stephanie te whatsappen via de Mothers in Motion whatsapp groep. 

Stap 4:  Bekken- & buikassessment

Na zes weken rust waarin je hebt kunnen genieten van je baby, kom je terug naar de praktijk. We bespreken hoe je bevalling en de periode daarna verlopen is. We verrichten voor de bekkenbodem een manuele- en EMG-meting. In landen als Duitsland, Frankrijk en Canada is dit een vrijwel altijd toegepaste meting na de bevalling van elke vrouw. Je kunt hierdoor goed de buik- en bekkenspieractiviteit meten en weten hoe je deze sterker kunt maken. In Nederland wordt dit meestal niet verteld. We bieden je daarentegen de mogelijkheid je bekkenbodem te trainen tot het gewenste functionele niveau. De resultaten van de metingen worden verwerkt in je persoonlijke sportschema in stap 5: 'back in shape'.

Stap 5:  Back in shape: Je oude figuur terug!

Mothers in Motion biedt je allereerst een training aan voor de twee belangrijkste en meest belaste spiergroepen: de buikspieren en de bekkenbodemspieren, om die voor te bereiden op stap 5: Je figuur terugkrijgen.  

Na een bevalling is het soms moeilijk de tijd te vinden om te trainen om je conditie en figuur terug te krijgen. Als je komt trainen, is het dus belangrijk dat je daar maximaal van profiteert. Mothers in Motion helpt je als volgt om het gewenste resultaat te behalen:  

  • Je krijgt een fitnestraining en een speciaal voor jou op maat gesneden trainingsprogramma
  • Er zijn groepslessen speciaal gericht op jonge moeders. Die lessen worden gegeven door gespecialiseerde professionals.
  • Optioneel kun je ondersteuning krijgen over voeding en vitamines om weer op je oude gewicht te kunnen komen.
Overdag mag je je baby altijd meenmen naar onze fitnesszaal, zo hoef je geen extra oppas te regelen. Ook organiseren wij moeder en baby work-outs. Daarnaast kan je je kracht en conditie ook op een hoger tempo verbeteren door te vragen om onze mogelijkheden voor personal training door onze therapeuten.


Physiomotion

Schrijf je in voor In 5 stappen van zwanger naar fitte moeder!

Vul onderstaand formulier in

© Physiomotion 2017