De vijf stappen van begin zwangerschap tot de eerste stapjes van je baby.

In 5 stappen van zwanger naar fitte moeder!

In 5 stappen van zwanger naar fitte moeder!


Physiomotion biedt met Mothers in Motion de meest complete geestelijke en lichamelijke ondersteuning vanaf dag één van de zwangerschap tot een jaar na de bevalling. Zwangerschap en fitness is een combinatie waar wij gespecialiseerd in zijn.


Herken jij het volgende?

  • Wil jij fit blijven tijdens je zwangerschap?
  • Zou je graag bekkenbodeminstabiliteit willen voorkómen en er zeker van zijn dat je traint op een medisch veilige manier?
  • Zou je de optimale ademhalingstechniek willen leren voor tijdens je bevalling zodat je kalm en rustig blijft?
  • Geen zin in inscheuren tijdens de bevalling?  
  • Verantwoord willen herstellen tijdens de kraamtijd?
  • De beste training van je buikwandspieren en bekkenbodem krijgen zowel voor als na de geboorte?
  • Wil je na de geboorte zo snel mogelijk je conditie en figuur terug en ook weer kunnen deelnemen aan de activiteiten buiten je werk?

Laat je ondersteunen vanaf dag één van de zwangerschap tot een jaar na de bevalling.

Het beste moment om met het programma te starten is vanaf de 12e week van je zwangerschap, maar je kunt altijd eerder of later starten.

Mothers in Motion heeft voor moeder en kind het ideale vijf-stappen-plan. Die vijf stappen van zwanger tot fit helpen bekkenbodeminstabiliteit, incontinentie en verzakking of erger te voorkómen. Het programma helpt vrouwen ook om goed en snel te herstellen.

Jij ontvangt als aanstaande moeder jouw sport- en trainingsprogramma in een veilige omgeving. De lessen worden gegeven door bekkenbodemspecialisten en sportinstructeurs. Daarnaast ontvang je waardevolle workshops over onderwerpen die van belang zijn tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Deze workshops informeren je over allerlei tips en handige weetjes die bij je vriendinnen onbekend zijn. Je wordt uitgebreid geïnformeerd over alle “do’s and don’ts” tijdens de kraamtijd. Een aantal weken na de bevalling krijg je ondersteuning door middel van een telefonisch consult met de bekkenfysiotherapeut. Het programma voor training van de bekkenbodem en de buikwand begint zes weken na de bevalling. Dit programma is van belang om je weer helemaal fit te voelen en je figuur te behouden.

In vijf stappen van zwanger tot fit!

Stap 1:  Veiligheid voorop : Intake en sport

Je begint met een intake waarin je doelen worden vastgesteld. Tijdens deze intake word je ook lichamelijk gescreend door een van onze therapeuten om het trainingsschema aan te passen aan jouw lichaam.
Als je lid bent van Mothers in Motion kun je vier maal per week een actieve en sportieve les meemaken die is toegespitst op jouw lijf (klik hier voor het rooster). Daarnaast ben je altijd welkom zelfstandig of onder begeleiding te trainen met een persoonlijk sportschema.

Stap 2:  Mama workshops: Je voorbereiden op de bevalling

Deze workshops bieden je de beste voorbereiding op je bevalling. Je krijgt praktische tips en oefeningen om de bevalling zo goed mogelijk te doorstaan en daarbij zo min mogelijk letsel op te lopen. De volgende workshops komen aan bod:

  • De spieren van de bekkenbodem en de buikwand (workshop 1) : hoe kun je beschadiging van de bekkenbodem tijdens de bevalling voorkomen?
  • De bevalling (workshop 2) : hoe kun je de bevalling zo goed mogelijk meemaken en je energie zo veel mogelijk sparen?
  • De ademhaling (workshop 3) : hoe kun je op de beste manier adem halen, zowel nu als tijdens de bevalling?
  • Do's & Don'ts tijdens de kraamperiode (workshop 4) : hoe herstel je zo goed en snel mogelijk?
  • Partner-les (workshop 5) : hoe kan je partner je het best helpen tijdens de bevalling?

 Stap 3:  Kraamtijd tip telefoon: Genieten van je baby

Na de bevalling heeft je lichaam veel rust, aandacht en zorg nodig. Als je ongebruikelijk veel last hebt van je rug of bekkenbodem, helpt Mothers in Motion je met advies en/of oefeningen voor de bekkenbodem om goed te herstellen in die eerste zes weken na de bevalling. Een belafspraak wordt gepland en wij komen je helpen de pijn op te lossen en je adviezen te geven voor verbetering van je toestand, zodat je met minder problemen het gewenste herstel bereikt.
Daarnaast is het altijd mogelijk om met Stephanie te whatsappen via de Mothers in Motion whatsapp groep. 

Stap 4:  Mama & baby workshops: Herstellen van je bevalling

 De eerste weken na de bevalling komt er veel op je af. Mogelijk herken je het volgende:

  • Ben je moe en wat down na het verschonen van heel veel luiers?
  • Wil je wel eens met andere moeders praten over de veranderingen in je lichaam na de bevalling?
  • Wil je ook met andere moeders praten over hoe zij hun tijd indelen en met tijdgebrek omgaan?
  • Wil je nieuwe uitstekende massagetechnieken leren om de band met je baby te verstevigen en de baby daardoor meer zelfbewustzijn te geven?
  • Wil je je vroegere figuur terug of extra kilo’s kwijtraken?

Mothers in Motion heeft workshops voor jou en je baby zodat je alle informatie ontvangt die je in staat stelt om alle benodigde aandacht te besteden aan je baby en ook te genieten van je tijd als moeder. De workshops voor na de geboorte:

  • Show en vertel uurtje: met elkaar praten over de bevalling en elkaars baby’s bewonderen. Hoe ging de bevalling? Hadden de oefeningen het gewenste effect? Hoe hebben de anderen het gedaan? Je krijgt informatie over de training van de spieren van buik en bekkenbodem.
  • Babymassage deel 1: leer hoe jij je baby het best kunt masseren
  • Mindful mama deel 1: mindfulness voor moeders, hoe kun jij je vrije tijd plannen en ontspannen. Je hoort tips van andere jonge moeders over zaken waar je, je druk over maakt.
  • Babymassage deel 2: tweede en afsluitende deel van babymassage.
  • Mindful mama deel 2: tweede en afsluitende deel mindful mama.
  • Buikspieren en Bekkenspieren workshop om je klaar te stomen voor stap 5!

Stap 5:  Back in shape: Je oude figuur terug!

Na zes weken rust waarin je hebt kunnen genieten van je baby, biedt Mothers in Motion je allereerst een training aan voor de twee belangrijkste en meest belaste spiergroepen: de buikspieren en de bekkenbodemspieren, om die voor te bereiden op stap 5: Je figuur terugkrijgen.  

Na een bevalling is het soms moeilijk de tijd te vinden om te trainen om je conditie en figuur terug te krijgen. Als je komt trainen, is het dus belangrijk dat je daar maximaal van profiteert. Mothers in Motion helpt je als volgt om het gewenste resultaat te behalen:  

  • Je krijgt een fitnestraining en een speciaal voor jou op maat gesneden trainingsprogramma
  • Er zijn groepslessen speciaal gericht op jonge moeders. Die lessen worden gegeven door gespecialiseerde professionals.
  • Je krijgt informatie over de Life Plus supplementen die je metabolisme herstellen om de extra kilo’s kwijt te raken.

Mothers in Motion helpt je om weer in vorm te komen. Met het voor jou persoonlijk opgestelde trainingsprogramma en de groepslessen gericht op de spieren van buik en bekkenbodem, word je conditie weer opgebouwd en raak je de extra “mamma” kilo’s kwijt. De opleiding van onze medewerkers is gericht op trainingsbegeleiding van jonge moeders. Als je na de periode van borstvoeding nog steeds zwaarder bent dan voor de zwangerschap, hebben we prima vitamine-supplementen en een kuur om die laatste 7 tot 10 kilo kwijt te raken. Met Life Plus word je metabolisme goed ingeregeld en werkt dan optimaal. Afvallen na zwangerschap is dus mogelijk onder begeleiding!



Physiomotion

Schrijf je in voor In 5 stappen van zwanger naar fitte moeder!

Vul onderstaand formulier in

© Physiomotion 2017