Houd je fit en pijn vrij vóór en na je bevalling! Kijk op onze nieuwe website Mothers in Motion voor meer informatie: www.mothersinmotion.nl . Bedankt.

Bekkenfysiotherapie voor moeders

Bij 80% van alle vrouwen die hun eerste baby krijgen is de bekkenbodem niet volledig hersteld. Dit kan ook het geval zijn zonder dat de vrouw dat zelf merkt. Een bevalling betekent een zware belasting voor de bekkenbodem. Zonder goede zorg kan dat allerlei gezondheidsproblemen opleveren.

Herken je dit?
  • Heb je pijn in je bekkenstreek, in je rug of nek, in je billen, schaambeen of stuit?
  • Heb je urine-incontinentie, of moeite om je plas op te houden?
  • Heb je een zwaar gevoel in je onderbuik, alsof je weer moet bevallen?
  • Heb je een instabiel gevoel in je bekkenstreek of merk je dat je buikspieren sinds de bevalling zijn verslapt?
  • Heb je tijdens de bevalling letsel opgelopen door inknippen, inscheuren of vacuümextractie?
Bekkenfysiotherapie zorgt ervoor dat na de bevalling de bekken, lage rug, en de spieren van de vagina en buikspieren weer optimaal functioneren. Veel vrouwen nemen klachten op dat gebied voor lief omdat ze denken dat dat soort zaken nu eenmaal bij een zwangerschap en bevalling horen. Dat klopt niet!

Onze bekkenfysiotherapeut heeft meer dan 15 jaar ervaring en kan iedere vrouw helpen om weer optimaal te functioneren wat betreft stabiliteit, sterkte en uithoudingsvermogen in de bekkenstreek. Je zult je weer volledig vrouw voelen; een vrouw die een goed seksleven kan hebben zonder pijn en volledige controle heeft over haar blaas en andere organen.

Na de bekkenfysiotherapie voor Moeders merk je dat:

• Je bekkenbodem en je buikspieren steviger zijn
  • Je veel minder problemen hebt met sporten of andere activiteiten
  • Je geen inlegkruisjes meer nodig hebt voor urine-incontinentie
  • De pijn in het bekkengebied is verdwenen en dat je bekken weer sterk en stabiel is
  • Je gaat voor een goed seksleven zonder pijn
Praktische informatie

• Intake voor bekkenfysiotherapie: bij de eerste afspraak luisteren wij naar je wensen en behoeften. Je ontvangt uitleg over de anatomie van het vrouwelijk lichaam en de samenhang tussen de buikorganen en het gehele lichaam tijdens de zwangerschap. Bovendien leggen wij je uit waarom de gezondheid van een vrouw zo belangrijk is na de bevalling. Onze bekkenfysiotherapeut combineert haar kennis van de bekkenbodem met de resultaten van diagnostische testen door middel van EMG en echografie om een analyse te maken van je spieren en gewrichten die te maken hebben met je problemen. Op basis daarvan stellen we samen een volledig therapieplan voor je op.
  • Bereikbaarheid: onze praktijk is goed bereikbaar. We bevinden ons in de stadsdriehoek van Rotterdam. Onze vestiging is vlak bij alle soorten openbaar vervoer: tussen metro (Oostplein) en trein NS (station Blaak, te Rotterdam) en tram (lijn 7). Ons gebouw is rolstoeltoegankelijk en heeft een lift. Bovendien hebben wij direct voor de deur een parkeerplaats voor een gehandicapte. Verder is er in de buurt meestal voldoende parkeerruimte, echter wel betaald. We kunnen op korte termijn een afspraak inplannen.
  • Betaling: we hebben een contract met alle Nederlandse Ziektekostenverzekeringen. Dus: als je een polis hebt die bekkenfysiotherapie dekt zullen je behandelingen worden vergoed voor het aantal behandelingen dat je polis hiervoor vermeldt.

Physiomotion

Schrijf je in voor Bekkenfysiotherapie voor moeders

Vul onderstaand formulier in

Partners